فرایند واحد امانت کتابخانه

فرایند اصلی دارد.

فرایند 1.  امانت کتاب: 

1-1.          انتخاب کتاب مورد نظر توسط کاربر؛

1-2.           مراجعه کاربر به میز امانت؛

1-3.          جستجوی نام کاربر بر اساس مشخصات؛

1-4.          بررسی پروفایل کاربر درخواست کننده در سیستم کتابخانه؛

1-5.          امانت کتاب به کاربر.

فرایند2. بازگشت کتاب:

2-1.          تحویل کتابهای امانتی به مسئول بخش امانت کتابخانه؛

2-2.          خارج کردن کتابهای امانتی از فایل فرد متقاضی؛

2-3.          آیا کتاب دیرکرد دارد؟ آیا کتاب دیرکرد ندارد؟

2-4.          در صورت دیرکرد:تذکر شفاهی به کاربر  و در صورت تکرار به ازای هر روز تاخیر جریمه دریافت می گردد؛

2-5.          تحویل کتاب به مسئول بخش و قراردادن آنها در قفسه های مربوطه.

فرایند3 . فرآیند وجین کتاب:

3-1.                    انتخاب کتاب های قدیمی و ویرایش گذشته؛ 

3-2.                    خارج نمودن شماره ثبت کتابها از سیستم کتابخانه؛

3-3.                    خارج نمودن شماره ثبت کتابها از دفتر ثبت؛

3-4.                    انتقال کتاب ها به واحد اسناد دانشگاه جهت امحاء.

فرایند 4.  فرایند تسویه حساب:

4-1.          تحویل تمامی کتاب های امانتی به بخش امانت کتابخانه؛

4-2.          تأیید و امضای برگه تسویه کاربران ( دانشجویان و سایر اعضاء ) توسط بخش امانت ؛ همچنین تحویل پایان نامه ها توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی به همین بخش؛

4-3.          بررسی پروفایل کاربرها و ابطال کارت عضویت آنها؛

4-4.          مهر و امضای نهایی برگه ی کاربران.

فرایند5. خرید منابع اطلاعاتی چاپیالکترونیکی:

5-1.          برگزاری جلسه در خصوص تامین بودجه و شرکت در نمایشگاه کتاب؛

5-2.          تهیه و دریافت لیست کتابهای مورد نیاز از گروه های آموزشی و دانشجویان عضو؛

5-3.          خرید از نمایشگاه؛

5-4.          دریافت کتاب های خریداری شده؛

5-5.          کنترل کتاب های دریافتی با فاکتورهای آن ها؛

5-6.           آیا کسری دارد؟

5-6-1.   بله:پیگیری لیست کسریها

5-6-2.   خیر:ارسال به بخش آماده سازی و سپس بخشفهرست نویسی.


تاریخ بروزرسانی : ۸ آذر ۱۴۰۴ ۱۳:۱۶