اخبار

بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400 ؛ آخرین اخبار و شایعات

بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400 ؛ آخرین اخبار و شایعات

بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400 تبدیل به یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های دانشجویان شده است. اما آیا واقعا دانشگاه‌ها شرایط بازگشایی در مهر را دارند؟

اواخر بهمن ماه سال 98 بود که ویروس کرونا موجب تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس شد. حال بیش از یک سال است که دانشجویان به جای حضور در سر کلاس، درس‌های خود را به صورت آنلاین و مجازی می‌خوانند. با توجه به ساخته شدن واکسن کرونا و شروع فرایند واکسیناسیون در ایران، شایعاتی در راستای بازگشایی دانشگاه ها در مهر 1400 بین مسئولین و مردم پیچیده شده است.

اما ایا مهر 1400 دانشگاه ها باز میشود ؟ اگر بله، شرایط بازگشایی دانشگاه ها چیست؟ در ادامه ما به بررسی آخرین اخبار بازگشایی دانشگاه ها در سال 1400 می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید!

بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400

از آنجایی که باز شدن دانشگاه ها در مهر 1400 به یکی از مباحث داغ و البته نگران کننده برای خانواده‌ها و دانشجویان تبدیل شده، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور، علی خاکی صدیق در یک برنامه رادیویی در خصوص بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400 و همینطور شرایط بازگشایی دانشگاه ها اظهار کرد که مسئولین در تلاش هستند تا باز شدن دانشگاه ها در مهر 1400 قطعی شود و دانشجویان پس از سه ترم آموزش الکترونیکی به سمت آموزش حضوری بروند.

از طرفی او در ادامه گفتگو خود به این نکته نیز اشاره کرد که سلامتی اساتید و دانشجویان در اولویت است و رایزنی‌هایی برای هموار کردن شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه انجام شده است. وی در ادامه گفت:

اولویت اول سلامتی است و آغاز آموزش حضوری به معنای آوردن همه دانشجویان به دانشگاه نیست بلکه برای حضور آنها، اولویت‌بندی می شود و مشروط به آن است که واکسیناسیون انجام شده باشد.

البته طبق گفته وی، وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه‌ها به وزارت بهداشت هیچ اجباری وارد نکرده است. او در ادامه به این مسئله مهم اشاره کرده است که اگر بخواهیم تا زمانی که بیماری کرونا در کشور وجود دارد، تعطیلی مطلق آموزش نیز در کشور رخ بدهد و هیچ کلاس حضوری نیز برگزار نشود، نظام آموزشی کشور لطمه بزرگی خواهد دید. معاون آموزشی وزیر علوم اظهار کرد:

در هر حال نمی‌توانیم در مهر 1400 مانند قبل از اسفند 1398 پذیرای همه دانشجویان باشیم.

او با اشاره به کارگروه‌های تخصصی متشکل از اعضای وزارت علوم و بهداشت برای بررسی بازگشایی دانشگاه‌ها، در ادامه خاطرنشان کرد:

در شرایط بیماری نمی‌توان برای مهر 1400 با اطمینان سخن گفت و بستگی به شرایط کشور در اواخر شهریور دارد اما نباید رفع تکلیف کنیم و باید تلاش خود را به کار گیریم.

با توجه به شرایط موجود در کشور و فرآیند واکسیناسیون، به نظر نمی‌رسد که خبر بازگشایی دانشگاه ها در مهر 1400 قطعی باشد. با این حال، در ادامه آخرین اخبار بازگشایی دانشگاه ها در سال 1400 را بررسی خواهیم کرد.

۲ شهریور ۱۴۰۰ ۰۰:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید